Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Špinavá doktorka, gynekologie a zbabělý útěk. (Ožehavé téma z praxe zdravotnictví)

Ženy nechodí rády na gynekologii a většinou jsou gynekologové muži, což opravdu velmi "příjemná" představa, až tak, že raději někdy ani na prohlídku nejdeme. Vybrala jsem si tedy ženu.

Gynekoložku z Prahy 5 a měla jsem radost, protože v tomto oboru mají téměř všude "stop stav", plno a "neberem"- asi je moc žen.
Kvalitního lékaře podle stránek ani ordinace nepoznáme, podle chování a profesní kvality ano. Lékaři se na škole chování k pacientům a etiku snad již učí, ale dřív něco takového neexistovalo vůbec a je to znát. 
Takže si vybírám ženu (hurá), a blízko od bydliště a jsem ráda, že "berou". Paráda. 
První návštěva. Co to je? Ženština bez pláště ve špinavých kozačkách pobíhá po čekárně a zve ženy někam dovnitř. Ženy mizí jako v hororu.. a já čekám.
"Magistra Kroupová", ozve se řezavý hlas z oné místnosti, takže jdu za zvukem toho hlasu. Bum. Za stolem sedí ta ženština. Kdo to asi je? Jako doktorka fakt nevypadá... Doktorka Houseová? Geniální a svérázná? Ale profesionálka a skvělá diagnostička? Uklidňuji se.
Dokroka Houseová si vybaluje sváču a spraží mě pohledem, že nemám odloženo. Cítím pach cigaretového kouře.Pekelný smrad, být těhotná, asi to špatně dopadne.
"To je hrozný dneska, tolik lidí, že se ani nestihnu vyčůrat a najíst", zlobí se Dr. Houseová nahlas.
Cigaretový pach, špinavé nehty, ruce jako z brigády v zemědělství. Mám chuť utéct, ale nohy se zase zasekly na místě a tělo neposlouchá. Neuniknu. Uf! Vydržím vše, zatnu zuby a vydržela jsem horší věci. Až za dveřmi mě napadá - PROČ? PROČ TO MÁM VYDRŽET? Proč mám vydržet nechutnou doktorku, která pacientky přivádí k slzám a strachu z gynekologů? Něco jsem si o ní SAMOZŘEJMĚ zjistila na webu známých lékařů (a nevěřila tomu) a teď z vlastní zkušenosti taky trochu vím. Tělo to vydrželo. Jsem silná. 
Opouštím cigaretový smad a jsem tak ráda, že jsem venku, že zaplatím i povinný poplatek (nelegální?) za to, že mě Dr. Houseová prý přijala. Prý je to tak " nastavené". Ok. Platím a vím, že tam už se nevrátím. Poplatek podepisuji jako "dobrovolný sponzorský dar". Asi Dr. Houseová potřebuje na lékařský plášť a jiné hygienické a povinné lékařské vybavení, které postrádá a mezi těhotnými poletuje tak, jak jsem ji zažila i já. 
Zapátrám na webu známých lékářů a domlouvám si schůzku se ženou, která píše na webu o poškozeném zdraví. Mladá žena mi svěřuje, že potratila po stresu, který zažila v ordinaci. Dr. "Houseové.". Dokázat to nemůže a ani nechce, odešla prostě jinam. Druhá žena měla zdravotní komplikace, nebyla správně léčená a také odešla jinam. I další a další ženy mají podobný příběh. Co se to děje? Jak se to může stát, nechápu. U nás, kde je dobré a kvalitní zdravotnictví? Nebo není? Jen ve špičkových zařízeních? Zažila jsem to sama, i když zdravá, a bylo by toho mnohem víc k napsání. Tak co máme dělat? Platit tisíce za prevenci a trochu slušný přístup a profesionalitu? Nebo utéct jako já?
Ženy musí chodit ke gynekologům a nemají z čeho vybírat v soukromé praxi. Lékařská komora nekontroluje podmínky a kvalitu péče, ani pololegální (spíš nelegální) vybírání poplatků za možné i nemožné. I to je tvář našeho zdravotnictví a já dostala lekci. Naštěstí jsem mohla utéct, jen proto, že jsem zdravá a netěhotná. 
Zkušenost k nezaplacení. Od té doby nechodím nikam. Nehledám jinou gynekoložku "Houseovou".
JE MI LÍTO JINÝCH ŽEN. STUDENTEK, DŮCHODKYŇ, TĚHOTNÝCH, ŽEN S PROBLÉMY, KTERÉ NEMAJÍ ČASTO NA VÝBĚR. Zajaté v džungli byznysu a arogance a neprofesionality. Gynekologie. 
Utekla jsem, ale vždy to není vítězství....

Autor: Johana Kroupová | pátek 30.3.2018 7:29 | karma článku: 34,12 | přečteno: 5216x
  • Další články autora

Johana Kroupová

Hledám dobrého blogera. Ozve se mi?

Ráda píšu a kromě povídek a článků do online novin, jsem zkusila i blog iDnes. Nevěděla jsem, do čeho vlastně vstupuju. Karma. Politika. Politika. Karma. Ale znám znám plno dobrých blogerů a spisovatelů v jednom. Kde tedy jsou?

24.4.2018 v 21:13 | Karma: 11,98 | Přečteno: 858x | Diskuse| Společnost

Johana Kroupová

Smazaný blog - “Requiem za zabitého chlapce” Smrt cestou ze školy a dojdou naše děti domů?

Znovu vkládám poupravený blog. Nejsem tak zapomnětlivá, abych ho vkládala dvakrát, ale smazali mi ho, protože jsem použila jsem slovo vrah.., to se nesmí ani obecně...

22.4.2018 v 20:52 | Karma: 33,87 | Přečteno: 2048x | Diskuse| Společnost

Johana Kroupová

Requiem za zabitého chlapce. Smrt cestou ze školy ve 14.45

Své děti od mala poučujeme a vychováváme, jak se mají chovat. Učíme je chodit přes silnici - že se mají rozhlédnout a chodit jen po přechodu. A věříme, že pak budou v bezpečí. Nebudou.

21.4.2018 v 10:10 | Karma: 33,18 | Přečteno: 1721x | Diskuse| Společnost

Johana Kroupová

Ruská propaganda a neinformovanost lidí na FB. Ráno jsem se zděsila.

Jsem moc smutná i šokovaná, jak se na FB ruská propaganda pevně uchytila. Číst dobré noviny a zpravodajství je pro hodně lidí náročné, takže informace získávají z FB, kde ruská propaganda pracuje dobře. Na plné obrátky.

17.4.2018 v 8:47 | Karma: 43,70 | Přečteno: 10806x | Diskuse| Společnost

Johana Kroupová

Me too, (ne)feminismus a české ženy nejen v byznysu. Bojí se nás muži?

Je to ošoupané téma. Přesto mě znovu překvapilo v praxi, kdy přišel klient muž, kterému se líbila žena kolegyně. On rozvedený, ona bez přítele, ideální situace pro sblížení. Ale ten přitažlivý, milý muž se nesblížil,

12.4.2018 v 10:27 | Karma: 22,16 | Přečteno: 1164x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí

26. dubna 2024  12:04

Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...

Pokleknete a budete prosit. Generál slíbil zničit NATO do roku 2030

24. dubna 2024  21:21

Velitel čečenských sil bojujících na Ukrajině a věrný obdivovatel ruského prezidenta Vladimira...

Doložte, že je Země kulatá, šokoval slovenský vysoký státní úředník

30. dubna 2024  16:18

Blízký spolupracovník slovenské ministryně kultury Martiny Šimkovičové Lukáš Machala dal najevo...

Válek představil prezidentovi plán rozvoje zdravotnictví. Řešili i ministra pro vědu

30. dubna 2024  13:34,  aktualizováno  16:07

Prezident Petr Pavel přijal ministra zdravotnictví Vlastimila Válka (TOP 09). Představil mu...

Opilý řidič naboural šest aut. Na pumpě pak rozlil benzin a hrozil, že se zapálí

30. dubna 2024  15:50

Opilý cizinec zaměstnal v sobotu ráno prachatické policisty. Nejdřív naboural šest aut, pak na...

Není to o lajcích a na TikToku nebudu, říká budoucí ministr pro vědu Tuleja

30. dubna 2024  15:37

Pavel Tuleja, který má být příští týden jmenován novým ministrem pro vědu, výzkum a inovace za TOP...

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

  • Počet článků 16
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2169x
Johana Kroupová - bloggerka, psychoterapeutka, spisovatelka a publicistka. V roce 2017 jsem založila povídkový e-book Anglická promenáda na webu www.textyjohana.cz. Žiji v Praze, mám syna, kocoury a manžela. Již od roku 2002 pracuji jako privátní psychoterapeut a psycholog, více na www.psychoterapie-blog.cz.

Seznam rubrik